خوش آمدید

ساخت وبلاگ

امکانات وب


-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->
-->-->-->-->-->-->
-->-->-->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جست و جوی گوگل-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->

 چند هفته ای بود که شایعاتی مبنی بر معرفی یک مدل کوچک شده از LG G2 در سر خط خبرها وجود داشت. در نهایت امروز، کمپانی LG از گوشی G2 mini پرده برداری کرد. درست مثل نسخه های مینی پرچم داران سامسونگ، به نظر می رسد که G2 mini نیز بیشتر به مدد شهرت فراوان برادر بزرگتر خود مورد علاقه قرار گیرد، چرا که مشخصات فنی آن چنگی به دل نمی زند.

گوشی LG G2 mini مجهز به نمایشگر 4.7 اینچی با رزولوشن 960X540 پیکسل و تراکم پیکسلی 234ppi است. بنابراین فاصله ای بسیار زیاد با نمایشگر 1080p مدل G2 دارد. پردازنده ی این گوشی، کاملا متواضعانه انتخاب شده. به صورتی که در قلب آن، پردازنده ی Snapdragon 400 قرار دارد. البته ظاهرا یک نسخه ی Tegra 4i هم برای آن وجود دارد. از آن جایی که این گوشی در دو نسخه ی 3G و LTE هم ساخته شده، به نظر می رسد که وجود دو نوع پردازنده، مربوط به این دو نوع اتصال باشد. همه ی این ها را به اینکه گوشی در دو نسخه ی تک و دو سیم کارته ساخته شده اضافه کنید. 


G2 mini، از دوربین 8 مگاپیکسلی در قسمت پشتی و دوربین 1.3 مگاپیکسلی در جلو بهره می برد. این طور ادامه می دهیم که حافظه ی رم گوشی 1 گیگابایت است و ظرفیت حافظه ی داخلی تنها به 8 گیگابایت می رسد. البته بر روی این گوشی امکان پشتیبانی از کارت حافظه ی microSD هم وجود دارد. انرژی آن نیز از باتری 2440 میلی آمپری تامین می شود که می تواند شارژدهی عالی مثل برادر بزرگتر را برای این گوشی به ارمغان آورد. با این اوصاف، این LG G2 mini برای اینکه فروش خوبی داشته باشد، محکوم است که دارای قیمتی مناسب باشد.
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 256 تاريخ : چهارشنبه 30 / 11 ساعت: 19:44

 چینی ها در نوع خود مردمانی دوست داشتنی هستند. دست کم به خاطر اینکه گاهی اوقات چیزهای جالبی می سازند. جیونی (Gionee) برندی در چین است که در آن جا کاملا با هوآوی و اوپو رقابت می کند. اکنونی جیونی مدلی به نام Elife S5.5 را تولید کرده که با قطر تنها 5.5 میلی متر، لقب باریک ترین گوش موبایل جهان را به خود اختصاص می دهد. بعلاوه ی اینکه ظاهرا باتری آن توانایی شارژدهی برای یک روز کامل مکالمه را دارد!

معمولا توازن مشخصات و ویژگی ها را به خوبی می توان در گوشی های آیفون مشاهده کرد. اپل نه دوربین 20 مگاپیکسلی  بر روی گوشی خود می گذارد (قابل توجه سونی Z1)، و نه دوربین 4 مگاپیکسلی (قابل توجه HTC One). نه گوشی خود را خیلی ضخیم می سازد و نه مثل کاغذ باریک. به طور کلی افراط و تفریط نمی کند. همه ی مشخصات گوشی، با یکدیگر در نوعی هارمونی به سر می برند. اکنون جیونی مدل Elife S5.5 (بخوانید ایلایف S5.5) را ساخته است. یک گوشی با قطر تنها 5.5 میلی متر. تا به حال باریک ترین گوشی هوشمند جهان، Vivo X3 بود که قطری در حد 5.75 میلی متر داشت. این در حالیست که آیفون 5s قطر 7.6 میلی متری دارد. 


از قطر که بگذریم، این گوشی مجهز به یک باتری تنها 2300 میلی آمپری است که طبق ادعای کمپانی می تواند تا یک روز کامل برای مکالمه شارژدهی کند. البته نفهمیدیم منظور از این یک روز کامل، 24 است یا مثلا یک روز کاری 8 ساعتی. 

این گوشی از یک نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن نامعلوم بهره می برد و مجهز به سیستم عامل اندروید است. از دیگر ویژگی های آن می توان به پردازنده ی چهار هسته ای 1.7 گیگاهرتزی، 2 گیگابایت حافظه ی رم و دوربین 13 مگاپیکسلی اشاره کرد. این گوشی قرار است در دو نسخه ی 3G و LTE در چهل کشور جهان عرضه شود.
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 277 تاريخ : چهارشنبه 30 / 11 ساعت: 19:43

 خبرهای خوش برای کاربران دیوایس های هوشمند سامسونگ در راه است. سامسونگ امروز لیست بلند بالایی از گوشی های هوشمند و تبلت های خود را که به نسخه ی کیت کت اندروید آپدیت خواهند شد معرفی کرد. در این ماه، بیش از 15 گوشی هوشمند، فبلت و تبلت به اندروید 4.4 یا همان کیت کت دوست داشتنی آپدیت خواهند شد. البته فعلا فقط در آمریکا.

پیش از اینکه لیست را ببینید باید بگوییم که حقیقتا به کاربران این تبلت ها و گوشی های سامسونگ تبریک می گوییم. نسخه ی جدید اندروید، کاملا بر سرعت و روانی دستگاه می افزاید. این علاوه بر تمام ویژگی های مثبتی است که در رابط کاربری بوجود می آید. 


لیست گوشی های هوشمندی که اندروید کیت کت برای آن ها خواهد آمد، شامل این ها می شود.

•    Samsung Galaxy Note 3
•    Samsung Galaxy Note 2
•    Samsung Galaxy S4
•    Samsung Galaxy S4 mini
•    Samsung Galaxy S4 Active
•    Samsung Galaxy S4 Zoom
•    Samsung Galaxy S3
•    Samsung Galaxy S3 mini
•    Samsung Galaxy Mega 6.3
•    Samsung Galaxy Light

لیست تبلت هایی که اندروید کیت کت برای آن ها خواهد آمد، شامل این ها می شود.

•    Samsung Galaxy Note 10.1 2014 Edition
•    Samsung Galaxy Note 10.1
•    Samsung Galaxy Note 8.0
•    Samsung Galaxy Tab 3 7.0
•    Samsung Galaxy Tab 3 8.0
•    Samsung Galaxy Tab 3 10.1
 
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 281 تاريخ : چهارشنبه 30 / 11 ساعت: 19:42

 سال 2014 را می توان سالی شگفت آور برای دو تولید کننده ی بزرگ کنسول بازی دانست. تنها تا ژانویه ی این سال، مایکروسافت 3.9 میلیون عدد از کنسول Xbox One را در سراسر جهان فروخته است. این عدد برای سونی PS4، حتی تا پیش از شروع شدن سال 2014 و تنها در نوامبر و دسامبر 2013، در حد 2.1 میلیون بوده است. اما اکنون تا 8 فوریه 2014، یعنی تنها چهار ماه پس از آغاز فروش جهانی، رکورد فروش PS4 به 5.3 میلیون عدد رسیده است!

هر دو کنسول بازی فروشی بی سابقه داشته اند. پیش بینی های DFC Intelligence نشان می دهد که احتمال دارد هرکدام از این کنسول ها تا پایان عمر، فروش بیش از 100 میلیونی را تجربه کنند. جالب این جاست که PS4 هنوز در بازار ژاپن عرضه نشده و روز نخست فروش آن، چهار روز دیگر یعنی 22 فوریه است. به نظر می رسد که به محض عرضه در بازار ژاپن، افزایشی شگفت آورتر را در فروش این کنسول شاهد باشیم.

 
 
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 244 تاريخ : سه شنبه 29 / 11 ساعت: 19:32

 اگر تا به حال در ذوق سنسور اسکن چشم احتمالی بر روی سامسونگ گلکسی S5 بوده اید، به گوش و به هوش باشید که شایعاتی مبنی بر مجهز بودن آن به اسکنر اثر انگشت هم وجود دارد. طبق اطلاعاتی که سام موبایل (Sammobile) فاش کرده، گلکسی S5 احتمالا از همان اسکنرهای اثر انگشتی دارد که بر روی آیفون 5s هم دیده بودیم.

اتفاقا به نظر ما در صورت قرار گیری اسکنر اثر انگشت بر روی S5، رقابت جالبی بین دو شرکت صورت می گیرد. در آن هنگام باید دید که اسکنر اپل موثرتر و بهتر است یا اسکنر سامسونگ. ظاهرا که در اسکنر سامسونگ، کاربر باید انگشت خود را بر روی سنسور بکشد و دستش نیز نباید خیس باشد. حافظه ی اسکنر می تواند تا 8 اثر انگشت را ذخیره کند. اثر انگشت می تواند به منظورهای مختلف استفاده شود. از وارد شدن به گوشی گرفته تا راه اندازی اپلیکیشن های مختلف و ورود به حساب های سامسونگ. با این حال باید منتظر رونمایی از S5 بمانیم. خوشبختانه این انتظار خیلی طولانی نخواهد بود و چند روزی بیشتر طول نمی کشد.

خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 238 تاريخ : سه شنبه 29 / 11 ساعت: 18:48

 عمده ی شهرت کمپانی مدیاتک، در رابطه با پردازنده های میان رده ای است که برای گوشی ها و تبلت های ارزان قیمت تولید می کند. با این حال باید به این کمپانی جوان فرصت داد. آن ها اکنون در فکر تولید پردازنده های پیشرفته ی هشت و چهار هسته ای Cortex A53 هستند.

اسناد لو رفته، تلاش مدیاتک برای ساخت چیپ ست های هشت و چهار هسته ای MT6732 و MT6752 را فاش کرده است. Cortex A53 بر اساس دستور العمل جدید ARMv8 ساخته می شود و عملکردی کاملا بهتر از Cortex A7 خواهد داشت. بعلاوه ی اینکه مصرف انرژی و سرعت ساعتی آن نیز افزایش نمی یابد. 


این خیلی عالیست چرا که پس از این مدیاتک می تواند پردازنده هایی داشته باشد که از LTE نیز پشتیبانی می کنند. پیش از این تنها کوالکام بوده که توانسته چنین کاری را انجام دهد. سامسونگ، اینتل و انویدیا از مودم های جداگانه ی LTE استفاده می کنند. پس در آینده ای نزدیک باید منتظر دیوایس های هوشمند سطح بالای مجهز به پردازنده ی مدیاتک باشیم.

 
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 230 تاريخ : سه شنبه 29 / 11 ساعت: 18:48

 دیدارهای سری و مخیفانه همیشه جذاب هستند. به خصوص اگر این دیدار بین دو کمپانی خلاق و پیشرو در همسایگی یکدیگر صورت بگیرد. دیروز در سیلیکون ولی (Silicon Valley) یا همان دره ی سیلیکون، دیداری مخفیانه بین نمایندگان اپل و تسلا موتورز صورت گرفت. دیداری که احتمال می رود اپل را در آستانه ی خرید یا نوعی همکاری با تسلا قرار دهد.

تسلا موتورز یک کمپانی پیشتاز در عرصه ی تولید اتوموبیل های برقی است و مدل موفقی چون Tesla S را روانه ی بازار کرده است. بعلاوه، اکنون در شرف معرفی مدلی SUV به نام Tesla X قرار دارد. ممکن است تئوری خریداری تسلا توسط اپل مقداری غریب به نظر برسد. چرا که تسلا به تنهایی بیزینسی کاملا موفق با رشد بسیار سریع دارد و اساسا نباید منتظر خریده شدن توسط اپل باشد. 


بهترین تئوری در مورد همکاری اپل و تسلا، شاید در کارخانه ی جدید باتری سازی نهفته باشد. کارخانه ای که پیشتر تسلا نوید آن را داده بود. باتری های جدیدی که قرار است در این کارخانه ساخته شود، ظاهرا ساختاری شبیه به باتری هایی که اپل در دیوایس های خود استفاده می کند دارد و می تواند در عین حفظ حجم کم، تا دو برابر توان ذخیره سازی بیشتری داشته باشد. این تئوری وقتی تقویت می شود که می فهمیم تسلا، چند نفر از مهندسان ارشد اپل را به استخدام خود در آورده است.
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 257 تاريخ : سه شنبه 29 / 11 ساعت: 18:47

 اپل و سامسونگ هرچند که در بازار گوشی های هوشمند و تبلت ها، رقبای سرسختی بودند و سایه ی یکدیگر را با تیر می زدند، ولی در پشت پرده، با یکدیگر قراردادی استراتژیک داشتند. در تمام مدتی که از معرفی اولین آیفون گذشته، یگانه تولید کننده ی پردازنده ی دیوایس های هوشمند اپل، چون آیفون و آیپد، سامسونگ بوده است. پردازنده ی افسانه ای 64 بیتی آیفون 5s به نام A7 را نیز خود سامسونگ تولید کرده بود. اما اکنون خبرهایی حاکی از جدایی این دو شنیده می شود. خبرهایی مبنی بر پاره شدن آخرین رشته ی دوستی این دو کمپانی بزرگ.

این طور که در خبرها آمده، این سامسونگ است که دیگر نمی خواهد برای اپل پردازنده بسازد. شاید هم این شایعه ای بیش نباشد و واقعا مدت قرارداد آن ها به اتمام رسیده است. از این پس قرار است کار تولید پردازنده های اپل، به کمپانی تایوانی TSMC واگذار شود. این کمپانی، عظیم ترین تولید کننده ی مستقل نیمه رساناها در جهان است. 


بنابراین پردازنده ی بعدی اپل که A8 نام دارد را سامسونگ تولید نمی کند. احتمالا دلیل سامسونگ می تواند این باشد که واقعا تولید پردازنده برای دشمن، چندان سود آور نبوده است. اگر سامسونگ همین ها را برای گوشی های هوشمند و تبلت های خود تولید کند، به مراتب برای آن سود آورتر خواهد بود. به هر صورت باید منتظر باشیم و ببینیم که قلب ساخت TSMC برای آیفون 6 چگونه خواهد تپید!
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 251 تاريخ : سه شنبه 29 / 11 ساعت: 18:47

 هرچند که مدت زمان زیادی از عرضه ی PS4 به بازارهای جهانی نمی گذرد، ولی نخستین Limited Edition یا در یک ترجمه ی خیلی بد بگوییم، نسخه ی محدود آن به بازار آمد. اکنون PS4 مزین به نشان طلایی Fox شده که نشانگر همراه بودن این کنسول با بازی Metal Gear Solid V: Ground Zeros است. البته این نسخه فعلا تنها در سرزمین آفتاب تابان، یعنی ژاپن عرضه شده است.

PS3 در طول عمر هفت ساله اش بارها در Limited Edition های مختلف عرضه شد. آمار دقیقش را نمی دانیم ولی نسخه های عرضه شده کاملا متعدد و زیاد بودند. سونی سعی کرده از همین اول کار نسخه ی محدود PS4 را به بازار عرضه کند تا بتواند مخاطبان بیشتری را جذب کند. سونی تا به حال حدود 5.3 میلیون PS4 فروخته است.

خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : Limited,کنسولps4,ps4, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 249 تاريخ : سه شنبه 29 / 11 ساعت: 18:46

 هوآوی قطعا موفق ترین تولید کننده ی گوشی های هوشمند و تبلت در چین است. رشد این شرکت در یکی دو سال اخیر شگفت انگیز بوده. این شرکت توانسته حضوری کاملا موفق در بازارهای جهانی داشته باشد و یک دنیا آبرو برای چینی ها بخرد. در ادامه ی روند موفق خود، این کمپانی در کنگره ی موبایل بارسلونا سه دستگاه جدید را معرفی خواهد کرد. اما اکنون چند روز پیش از معرفی، هوآوی عجیب ترین ویدیویی که می توان تصور کرد را منتشر کرده است!

چیزی که در ویدیوی منتشر شده توسط هوآوی خیلی عجیب می نماید، دستگاهیست که نمایش داده می شود. این دستگاه چیزی دقیقا شبیه به آیفون است و اپلیکیشنی دقیقا شبیه به Siri در آن اجرا شده است. این خیلی عجیب است. آیا گوشی آینده ی هوآوی ظاهری شبیه به آیفون و اپلیکیشنی مثل Siri خواهد داشت؟ این گوشی ظاهرا دوربین خیلی خوبی دارد.


اما از گوشی که بگذریم، تبلت جدید هوآوی ظاهری بسیار زیبا و بدنه ای کاملا باریک و خوش ساخت خواهد داشت و باتری بزرگ و پر ظرفیت آن، روزها شارژدهی را به ارمغان خواهد آورد. به جز این تبلت، ظاهرا که هوآوی قصد دارد یک تبلت ویژه ی مالتی مدیا نیز به بازار عرضه کند. تبلتی که از شبکه ی LTE نیز پشتیبانی می کند و ظاهرا می تواند یک تجربه ی مالتی مدیای بی نظیر را به کاربر بدهد.
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : موبایل, تبلت, هوآوی, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 255 تاريخ : سه شنبه 29 / 11 ساعت: 18:42

 کمپانی LG نسل سوم گوشی های میان رده و سطح پایین هوشمند خود، موسوم به سری L را معرفی کرد. این گوشی ها که با نام L90، L70 و L40 هستند در نمایشگاه MWC شهر بارسلون رونمایی خواهند شد. این گوشی ها همگی مجهز به اندروید کیت کت هستند.

گران قیمت ترین این گوشی ها، مدل L90 است. این گوشی مجهز به پردازنده ی 4 هسته ای 1.2 گیگاهرتزی، 1 گیگابایت حافظه ی رم و 8 گیگابایت حافظه ی داخلی است. بقیه ی ویژگی ها شامل نمایشگر 4.7 اینچی 960X540 پیکسل qHD از نوع IPS، دوربین 8 مگاپیکسلی پشتی و دوربین 1.3 مگاپیکسلی جلویی می شود. این گوشی مجهز به باتری 2540 میلی آمپری خواهد بود.


مدل بعدی، L70 است که پردازنده ی 1.2 گیگاهرتزی دو هسته ای دارد و نمایشگر 4.5 اینچی 800X400 پیکسلی از نوع IPS. دیگر ویژگی های آن نیز شامل 1 گیگابایت حافظه ی رم، 4 گیگابایت حافظه ی داخلی و دوربین 8 یا 5 مگاپیکسلی می شود. این گوشی باتری 2100 میلی آمپری دارد.

L40 ارزان قیمت ترین این گوشی ها است و نمایشگر نسبتا کوچک 3.5 اینچی 480X320 پیکسلی دارد. پردازنده ی آن نیز از نوع 1.2 گیگاهرتزی دو هسته ای است. حافظه ی داخلی آن نیز 4 گیگابایت و حافظه ی رم هم تنها 512 مگابایت است. باتری نیز از نوع 1700 یا 1540 میلی آمپری است.
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : ال جی, موبایل, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 277 تاريخ : سه شنبه 29 / 11 ساعت: 18:41

 چند وقتی هست که قابلیت پاک کردن اطلاعات گوشی هوشمند از راه دور بر روی بعضی از مدل ها فراهم شده است. اکنون طرحی در کنگره ی آمریکا پیشنهاد شده که نصب این قابلیت را بر روی همه ی گوشی های همراه تولید و یا وارد شده به آمریکا، اجباری می کند.

در حقیقت قانون جدید به دنبال چیزی به نام Kill Switch است. یک تکنولوژی که پس از دزدیده شدن گوشی و درخواست کاربر، به صورت ریموت نه تنها اطلاعات موجود بر روی آن را پاک می کند، بلکه گوشی را کاملا غیر فعال و بلااستفاده می نماید. این لایحه توسط سناتورها، امی کلوبوچار و باربارا میکولسکی پیشنهاد شده است. 


البته این طرح مخالفانی نیز دارد. مخالفان این طرح معتقد هستند که بهتر است بر روی راهکارهای یافتن گوشی های دزدیده شده کار شود تا بدین طریق بتوان با رهگیری دزدها، برخورد بهتری را با آن ها انجام داد. بعلاوه ی اینکه، تصویب این قانون انگیزه ی هرگونه کار بر روی نرم افزار و سخت افزارهای رهگیری و بازیابی گوشی های گم شده را از بین می برد. به هر صورت اگر قانون Kill Swtich تصویب شود، همه ی برندهای موجود در بازار آمریکا ملزم به اجرای آن هستند. 
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : موبایل, امنیت, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 267 تاريخ : سه شنبه 29 / 11 ساعت: 18:37

 اسلیک لاگین (SlickLogin) استارت آپی است که سیستم قدیمی احراز هویت صوتی را به چالش کشیده است. گوگل که همیشه در انتظار ایده های نو و استارت آپ های جدید است، آن را خریده تا بتواند سیستم تشخیص صوتی خود را بهبود بخشد.

پسووردهای متنی، ساده ترین راه احراز هویت افراد در ورود به حساب های مختلف هستند و سال های درازیست که مورد استفاده قرار می گیرند. هرچند که هیچ گاه از قوت کار پسووردها کاسته نشد، ولی تا به حال سیستم های احراز هویت زیاد دیگری را نیز شاهد بوده ایم. از سیستم های تشخیص صوتی قدیمی تر گرفته، تا Touch ID آیفون. اما در این میان، اسلیک لاگین سیستم احراز هویت جالبی را ابداع کرده است.


تصور کنید که قصد دارید وارد حسابی در یک وب سایت مورد علاقه، که از اسلیک لاگین پشتیبانی می کند شوید. پس از تقاضای ورود، از اسپیکرهای رایانه ی شما، یک صدای تقریبا ناشنیدنی توسط گوش انسان تولید می شود. پیش از آن، شما باید اپلیکیشن مخصوص اسلیک لاگین را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کرده باشید. گوشی هوشمند صدای اسپیکرهای رایانه را می شنود و به کمک اپلیکیشن نصب شده، پیامی را به سرور وب سایت برای تایید هویت شما ارسال می کند. صدایی که توسط اسپیکر تولید می شود برای هر کاربر کاملا اختصاصی است. 

به هر صورت هرچند که ممکن است مقداری این سیستم احراز هویت در برابر تشخیص صوتی دقیق صدای افراد بدوی به نظر برسد. ولی گوگل اعتقاد دارد که با جذب این پروژه و ایجاد تغییراتی درون آن، می تواند به یک فن آوری کاملا موثر برسد.
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : تکنولوژی, گوگل, امنیت, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 276 تاريخ : سه شنبه 29 / 11 ساعت: 18:36

 تنها چند روز دیگر به آغاز کنگره جهانی موبایل بارسلونا (MWC 2014) باقی مانده. به احتمال زیاد در این کنگره برای اولین بار شاهد معرفی تلفن‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل تایزن خواهیم بود. گویا طی روزهای گذشته 15 شرکت جدید به لیست شرکت‌های حامی این پلتفرم اضافه شده‌اند تا به کمک هم و با وضع یک سری استانداردها به توسعه هر چه بیشتر و تجاری شدن این سیستم عامل کمک کنند.



از میان شرکت‌های جدیدی که از این سیستم عامل متن باز اعلام حمایت کرده‌اند، می‌توان به Accuweather، Baidu، Gamevil، Sprint و ZTE اشاره کرد. بر اساس گفته‌ها و شنیده‌ها، شرکت چینی ZTE در نظر دارد با محصولی به نام Geek موتور بازار تایزن را استارت بزند. تلفن هوشمند این شرکت به پردازشگر انویدیا تگرا 4 مجهز خواهد بود و احتمالاً تا چند هفته دیگر در MWC 2014 رونمایی می‌شود.


پیش از این در خبرها آمده بود که سامسونگ در تاریخ 4 اسفند و در آستانه MWC 2014 از برخی دستگاه های تایزنی خود پرده برمی دارد. حتی تصویری منتسب به یک تلفن مجهز به سیستم عامل تایزن متعلق به سامسونگ در اینترنت منتشر شد. عده ای بر این عقیده‌اند که سامسونگ می‌خواهد با علم کردن تایزن، خود را از اندروید گوگل مستقل کند. از سوی دیگر، دو شرکت سامسونگ و گوگل توافقنامه ای 10 ساله را به امضا رسانده‌اند، که بر اساس آن قرار است به مدت یک دهه همکاری‌های گسترده ای را در زمینه های تحقیقاتی داشته باشند. این توافقنامه تا حدی فرضیه جایگزین شدن تایزن به جای اندروید را منتفی می‌کند. به هر حال در روزهای آینده و با آغاز MWC 2014  در بارسلونای اسپانیا برخی از مجهولات این معادله مشخص می‌گردد.
 
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : سامسونگ, موبایل, نرم افزار, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 219 تاريخ : يکشنبه 27 / 11 ساعت: 17:28

 طی ساعات گذشته دو تصویر جدید از پرچم‌دار بعدی HTC در فضای اینترنت منتشر شده است. در تصاویر جدید از ظاهر آلومینیومی این تلفن خبری نیست. با این وجود، سایر مشخصه های ظاهری مطرح شده، نظیر وجود دو دوربین در پشت و عدم حضور دکمه های فیزیکی، در این تصاویر هم به وضوح دیده می‌شود.



به دلیل شرایط نوری بد هنگام عکاسی، نمی‌توان از روی این تصاویر به رنگ حقیقی M8 پی برد با این حال به احتمال زیاد، تلفن مشاهده شده در این تصویر طلایی رنگ است. HTC چند ماه پیش نسخه طلایی HTC One  را به بازار عرضه کرده بود. گویا این نسخه از HTC M8 که در تصویر دیده می‌شود به همان سبک و سیاق طراحی شده.


همان‌گونه که در تصاویر لو رفته قبلی شاهد بودیم، این تلفن هوشمند به دو دوربین و دو فلش LED در پشت مجهز خواهد بود. این قضیه در این تصاویر نیز به وضوح مشخص است. همان‌طور که می‌بینید حاشیه های کناری دور نمایشگر بسیار باریک شده‌اند. همچنین دکمه فیزیکی خاصی در نمای روبرویی دیده نمی‌شود. 
پیش‌بینی می‌شود که پرچم‌دار بعدی HTC به پردازشگر اسنپدراگون 800، نمایشگری 4.7 یا 5 اینچی، دو گیگابایت رم، ترکیبی از دو دوربین 5 مگاپیکسلی، و اندروید کیت کت 4.4.2 مجهز باشد. همچنین این اواخر خبرهای زیادی در مورد معرفی قریب الوقوع نسخه مینی نسل بعدی HTC One Mini به گوش رسیده.  هر چند در مورد زمان دقیق معرفی این تلفن های هوشمند اختلاف نظر وجود دارد، با این حال همه منابع خبری در مورد رونمایی این محصولات در چند هفته آینده متفق‌القول هستند.   
 
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : اچ تی سی, شایعات, موبایل, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 261 تاريخ : يکشنبه 27 / 11 ساعت: 17:26

 تابستان گذشته بود که بالاخره پای Microsoft Office Mobile به آیفون‌ها باز شد. مایکروسافت پیش از این در نظر داشت نسخه مخصوص آیپد آفیس را پس از ارائه نسخه لمسی ویندوزی منتشر کند. با این حال ظاهراً اولویت‌های مایکروسافت تغییر کرده و ما به زودی و در کمتر از چند ماه دیگر شاهد جولان مایکروسافت آفیس در آیپد خواهیم بود.



بدون شک آفیس محصول پخته و کاملی است و در همه پلتفرم‌ها، از جمله اندروید و iOS، طرفدار دارد. وب‌سایت معتبر ZDNet گزارش داده که مایکروسافت در نظر دارد نسخه آیپد این محصول را تا تابستان 93 و پیش از عرضه نسخه لمسی ویندوزی در اختیار کاربران محصولات اپل قرار دهد. از قرار معلوم در زمان‌بندی‌ها و اولویت‌های مایکروسافت تغییراتی روی داده. از سویی دیگر، به گفته یکی از مدیران داخلی مایکروسافت، بسته نرم افزاری ارائه شده برای iOS با سرویس‌های دیگر مایکروسافت از جمله Office 365 و سرویس ابری OneDrive در ارتباط خواهد بود. در صورت تحقق این موضوع، هم مایکروسافت و هم اپل از این ماجرا سود خواهند برد. دسترسی به مایکروسافت آفیس برای بسیاری از کاربران تبلت های اپل یک امتیاز اضافه محسوب خواهد شد. از آن سو، مایکروسافت هم از فروش این بسته نرم افزاری سود زیادی را به جیب خواهد زد. به علاوه این که مایکروسافت به طور غیر مستقیم سرویس‌های دیگر خود مانند OneDrive را در سطح گسترده تری معرفی خواهد کرد.
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : مایکروسافت, اپل, تبلت, iOS, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 265 تاريخ : يکشنبه 27 / 11 ساعت: 17:24

 اخیراً وب‌سایت یک اپراتور تلفن همراه آلمانی با یک آگهی تبلیغاتی به استقبال گلکسی S5 رفته. در تصویر تبلیغاتی نمایش داده شده در این وب‌سایت نشانه‌هایی از احتمال ضد آب بودن پرچم‌دار بعدی سامسونگ دیده می‌شود.



اپراتور آلمانی O2 با راه اندازی یک صفحه اختصاصی در وب‌سایت خود، بازدیدکنندگان را به دریافت اطلاعات بیشتری در مورد S5 دعوت کرده و با نمایش یک تلفن شناور در آب، شعار "سامسونگ می‌تواند کارهای بیشتری انجام دهد" را در بالای تصویر حک کرده.
این اپراتور آلمانی اعلام کرده که این تلفن هوشمند در انتهای فوریه معرفی می‌شود. البته پیش از این خود سامسونگ طی ارسال دعوت‌نامه ای موسوم به Unpacked 5 از معرفی نسل جدیدی از پرچم‌داران خود در 5 اسفند خبر داده بود.
در بسیاری از موارد برخی از اپراتورها از جزئیاتی خبر دارند که بسیاری از رسانه‌ها از آن‌ها بی خبرند. شاید به تصویر کشیدن یک تلفن هوشمند در زیر آب، گواهی بر ضد آب بودن گلکسی S5باشد. درست بودن این قضیه به این معنا خواهد بود که رقیبی جدی برای تلفن‌های ضد آب اکسپریا سونی پیدا شده است.   
 
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : موبایل, شایعات, سامسونگ, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 258 تاريخ : يکشنبه 27 / 11 ساعت: 17:23

 در حالی که بسیاری از طرفداران اپل برای عرضه ساعت هوشمند این شرکت لحظه شماری می‌کنند، شرکت چینی هوآوی وارد گود شده و قرار است تا دو سه هفته دیگر در کنگره جهانی موبایل بارسلونا از ساعت هوشمند خود پرده بردارد.



بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، هوآوی برای ورود به عرصه گجت های پوشیدنی آمادگی کامل دارد و در نظر دارد در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا توان خود را در این زمینه به رخ سایر رقبا بکشد. البته تا امروز سخنگوی این شرکت از جزئیات محصولاتی که برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده خبری نداده. تا پیش از این گفته می‌شد که هوآوی تلفن هوشمند رده بالای Ascend P7 را در این مراسم معرفی می‌کند. اما گویا این رونمایی به زمان دیگری موکول شده.
در یکی دو سال اخیر رده محصولات گجت های پوشیدنی، به خصوص ساعت‌های هوشمند، بسیار خبرساز بودند. سامسونگ، سونی، و پِبِل هر کدام ساعت‌های هوشمند خود را معرفی و به بازار عرضه کردند. اپل هم با وجود شایعات زیاد، مسیر طراحی و تولید iWatch را می‌پیماید. گرچه هوآوی در حال حاضر بعد از سامسونگ و اپل سومین بازیگر مطرح بازار تلفن‌های هوشمند است، با این حال هنوز محصولات این شرکت بزرگ در خارج از چین و در کشورهای غربی آنچنان شناخته شده نیست. این شرکت می‌خواهد با تنوع بخشیدن به محصولاتش، نام خود را هر چه بیشتر به زبان‌ها بی اندازد. 
بنا به آمارها، در سال 2013 حدود 500000 ساعت هوشمند به فروش رسید. بر اساس پیش‌بینی‌ها فروش این رده از محصولات در سال 2014 رشد قارچ گونه ای را تجربه خواهد کرد و به عدد 5 میلیون می‌رسد. به غیر از اپل، گوگل و مایکروسافت نیز در تدارک تولید ساعت‌های هوشمند هستند.
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : هوآوی, گجت پوشیدنی, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 249 تاريخ : شنبه 26 / 11 ساعت: 18:23

 تجربه نشان داده که عرضه گسترده و آپدیت های پی در پی برای موفقیت یک محصول در بازار کفایت نمی‌کند. به طور حتم در مورد کنسول‌های بازی محبوب اکس باکس وان و پلی استیشن 4 هم داستان به همین منوال خواهد بود. بر اساس گزارش مفصلی که توسط تحلیلگران Wedbush تهیه شده، پلی استیشن 4 در سال 2014 با فروش 12 میلیونی خود از فروش 9 میلیونی اکس باکس پیشی خواهد گرفت.



بر اساس این گزارش، دلیل فروش بهتر پلی استیشن 4 چیزی نیست جز تفاوت قیمت 100 دلاری بین این دو محصول. به عقیده تحلیل گران Wedbush، زمانی که دو محصول فوق‌العاده وارد بازار می‌شوند و هر دو کیفیت بالا و نزدیک به همی را ارائه می‌دهند، تنها دو عامل برای پیروزی یکی بر دیگری وجود دارد: وفاداری طرفداران این کنسول‌ها و دیگری تفاوت قیمت آن‌ها. بنا به آمار ارائه شده توسط تحلیلگران Wedbush، اندک تفاوت موجود میان قیمت‌های پلی استیشن 4 و اکس باکس وان موجب خواهد شد که عموم به سمت خرید محصول ارزان‌تر یعنی کنسول عرضه شده توسط سونی حرکت کنند. 


به هر حال نمی‌توان در نهایت هیچ یک از این دو کنسول بازی را بازنده قلمداد کرد. بازنده  واقعی این چند سال اخیر نیتندو است که سال به سال از رقبای قدر خود عقب می‌افتد. بر اساس پیش‌بینی‌ها، Wii U در سال 2014 با فروش تنها 3 میلیون کنسول بازی، در جایگاه سوم قرار خواهد گرفت.  
 
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : سونی, مایکروسافت, کنسول بازی, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 235 تاريخ : شنبه 26 / 11 ساعت: 18:22

 چند ماهی است که شایعات مربوط به تلفن اندرویدی نوکیا شکل جدی‌تری به خود گرفته. بر اساس آخرین شنیده‌ها این تلفن هوشمند با قیمتی حدود 110 دلار به بازارهای جهانی راه خواهد یافت.



همین دو روز پیش بود که از احتمال رونمایی این تلفن هوشمند در MWC 2014 خبر داده بودیم. این تلفن هوشمند، موسوم به نورمندی یا نوکیا X، به اندروید کیت کت 4.4.2 مجهز خواهد بود. گویا در این تلفن امکان دسترسی به Google Play وجود نخواهد داشت. با این حال نوکیا یک اپ استور اختصاصی را برای این تلفن تدارک دیده که دسترسی به اپلیکیشن های محبوبی چون اسکایپ، فیسبوک و توییتر را ممکن می‌کند. همان‌طور که می‌دانید بخش تلفن همراه نوکیا توسط مایکروسافت خریداری شده است. از آن سو، رابطه مایکروسافت با اکوسیستم اندروید در هفته های اخیر بسیار خبرساز شده که از آن جمله می‌توان به خبر سودآور بودن اندروید برای مایکروسافت و امکان اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در پلتفرم ویندوز فون اشاره کرد.
برخی منابع خبری از وجود پردازشگر دو هسته ای اسنپدراگون با سرعت 1.2 گیگاهرتز، چهار گیگابایت حافظه داخلی، و 512 مگابایت رم در این دستگاه خبر داده‌اند. این مشخصات بیانگر این است که ما با یک تلفن هوشمند نسبتاً رده پایین و ارزان قیمت طرف هستیم. بر اساس تصاویر موجود می‌توان حدس زد که این تلفن هوشمند از ظاهری مشابه محصولات سری آشا نوکیا برخوردار خواهد بود. 
نوکیا کمتر از 10 روز دیگر در مراسم MWC 2014 قرار است از آخرین محصولات خود رونمایی کند. اگر تمامی شایعات و خبر های این چند ماه درست از آب در بیاید، این تلفن هوشمند اندرویدی در این مراسم معرفی می‌گردد.
 
خوش آمدید...
ما را در سایت خوش آمدید دنبال می کنید

برچسب : شایعات, موبایل, اندروید, نوکیا, نویسنده : مهدی ابراهیمی me80 بازدید : 235 تاريخ : شنبه 26 / 11 ساعت: 18:20